Nebunia reducerilor de 50% la orice +TRANSPORT GRATUIT extra și Ridicare la etaj pentru fiecare comandă făcută din 23.4

Biroul de acasă sau loc de inspirație?

Markéta Etrychová
1.12.2020

A avea un loc în casă unde să lucrezi sau să îl folosești ca loc de inspirație personală nu este ceva excentric, ciudat sau super uimitor. Dimpotriva. Astăzi, din ce în ce mai mulți oameni aleg biroul la domiciliu, deoarece lucrul de acasă oferă multe avantaje.

Biroul de acasă sau loc de inspirație?

A avea un loc în casă unde să lucrezi sau să îl folosești ca loc de inspirație personală nu este ceva excentric, ciudat sau super uimitor. Dimpotriva. Astăzi, din ce în ce mai mulți oameni aleg biroul la domiciliu, deoarece lucrul de acasă oferă multe avantaje, inclusiv:

 

  • Program flexibil
  • Economisesc bani și timp
  • Libertatea de a-și îndeplini sarcinile de serviciu acasă și în papuci

Cum să vă creați un birou sau un loc de inspirație acasă?

Pentru a putea lucra activ sau a lua în considerare scenariul cărții viitoare, aveți nevoie de un loc unde să vă puteți concentra. Veți avea nevoie de o zonă de lucru care să vă separe viața personală de viața profesională.

 

O cameră separată doar pentru tine sau un colț într-o cameră mare?

Aceasta este o întrebare cu care se confruntă toți cei care doresc să lucreze de acasă. Suntem siguri că vă întrebați care este cea mai bună soluție.

 

Adevărul este că nu există o soluție corectă sau greșită și totul depinde de spațiul de care aveți nevoie pentru a lucra confortabil și eficient și de spațiul pe care îl aveți în casa dvs.

Spațiul de lucru

De cât spațiu aveți nevoie pentru biroul dvs. de acasă depinde în mare măsură de natura muncii pe care o faceți. Dacă lucrați în principal pe un laptop sau computer, atunci un colț din sufragerie, dormitor sau  hol va fi bun  pentru dvs.

 

Cu toate acestea, dacă vă ocupați cu artă, proiectați sau desfășurați un alt tip de activitate care necesită mai mult spațiu sau echipamente specifice, atunci ar trebui să luați în considerare transformarea nișei din dormitor, dulap sau mansardă într-un birou separat. Și dacă urmează să folosiți biroul ca loc de inspirație, atunci o masă elegantă și un scaun ergonomic lângă fereastră în sufragerie sau în spatele canapelei vor face o treabă perfectă.

Suprafața locuinței

Dacă locuiți într-un apartament mic și nu puteți amenaja o zonă de lucru separată, atunci puteți reamenaja camera de zi pentru a vă găsi zona de lucru. De exemplu, puteți așeza canapeaua în mijlocul camerei și puteți așeza biroul și scaunul în spatele ei, formându-vă astfel biroul. Sau folosiți unul dintre colțurile camerei.

În acest caz, puteți așeza un birou în formă de L pe care să aranjați tot ce aveți nevoie pentru lucru. Puteți separa cabinetul „de colț” de restul camerei cu:

 

Ca spațiu de lucru puteți folosi și un colț liber în bucătărie, în dormitor sau să creați un birou pe hol, dacă spațiul o permite. Opțiunile sunt nenumărate.

 

Uitați-vă atent în casă și gândiți-vă de cât spațiu de lucru sau de inspirație aveți nevoie pentru a fi creativ. Și dacă aveți mai multe camere, mansarde, hol sau aveți spațiu sub scări, puteți amenaja o cameră separată în care să lucrați în liniște.

 

Cum să vă amenajați biroul(cabinetul) de acasă în cel mai bun mod?

Alegeți biroul și scaunul

Pentru a lucra productiv, biroul și mai ales scaunul trebuie să fie confortabile și comode. Așadar, alocați-vă timp pentru a găsi mobilierul care vă este cel mai confortabil. Amintiți-vă că veți sta pe scaun ore în șir și pentru a vă simți confortabil în el trebuie să fie reglabil pe înălțime, cu cotiere moi, ergonomice și să se poată înclina.

 

Biroul trebuie să aibă o înălțime de lucru confortabilă și să aibă suficient spațiu liber pe care să așezați laptopul, imprimanta sau planșele pe care lucrați.

2.jpg (112 KB)

Nu neglijați organizarea

Întrucât lucrați acasă și spațiul pe care îl aveți nu este mare, trebuie să găsiți o modalitate de a profita la maximum de el. Adăugați rafturi deasupra biroului, folosiți comode și dulapuri verticale cu uși sau sertare pentru a vă organiza materialele de lucru.

 

Așezați etajere sau rafturi deschise pentru a stoca documentele la care lucrați în prezent. Dacă nu aveți spațiu liber pentru rafturi sau dulapuri, puteți folosi cutii pentru a le așeza sub birou.

Gândiți-vă și la lumină

Dacă aveți ocazia, organizați-vă biroul de acasă într-o cameră cu ferestre prin care să intre lumina naturală. Pe de o parte, veți putea să vă ridicați ochii de pe monitor pentru câteva minute și să vă bucurați de vederea  prin fereastră, iar pe de altă parte, activitatea la lumina zilei va îmbunătăți productivitatea și procesul de lucru. Ca să nu mai vorbim că lucrul într-un spațiu cu lumină naturală reduce durerile de cap și oboseala ochilor, ceea ce este foarte benefic pentru sănătate pe termen lung.

 

Pentru zilele înnorate sau dacă lucrați seara, adăugați o lampă de fixată de birou cu lumină rece. Dacă este posibil, alegeți lămpi special concepute pentru a reduce oboseala ochilor.

3.jpg (119 KB)

Personalizați-vă spațiul

Deși este important să vă concentrați asupra muncii dvs. la biroul de acasă, este de asemenea important să creați un spațiu primitor în care să vă fie drag să lucrați. Adăugați câteva idei personale pentru a vă personaliza locul de muncă și a-l face mai confortabil. Puneți fotografii de familie, o imagine preferată, desenul pe care copilul l-a desenat la școală sau reîmprospătați-vă biroul de acasă cu plante verzi sau o vază cu flori.

 

Gândițivă la culori

Introduceți culori care să vă inspire și să vă motiveze. Astfel de culori sunt galben, verde și albastru. Dacă biroul dvs. de acasă este într-o cameră separată, îl puteți vopsi în aceste culori și puteți oferi spațiului de lucru mai multă individualitate.

 

Dacă ați stabilit zona de lucru în sufragerie sau dormitor, puteți folosi oricare dintre aceste culori ca accent (un mic covor sub birou, o eșarfă deasupra unui scaun, o pernă sau o operă de artă în aceste tonuri).

 

Păstrați biroul de acasă în stare perfectă

Pentru a nu vă distrage inutil atenția, încercați să vă păstrați camera sau zona de lucru curată și ordonată. Instalați rafturi funcționale și practice pentru stocarea documentelor și, dacă intenționați să așezați dulapuri, asigurați-vă că aveți suficient spațiu. Așezați o tablă lângă birou pentru a vă vizualiza obiectivele și realizările și pentru a urmări termenele limită ale proiectului și sarcinile de îndeplinit.

 

Proiectați biroul de acasă pentru nevoi tehnice

Dacă zona de lucru este un colț al uneia dintre camere, trebuie să planificați cel mai sigur mod în care pot trece toate cablurile. Dacă este necesar, folosiți un triplu șteker suplimentar pentru alimentarea tuturor dispozitivelor cu care lucrați. Dacă biroul de acasă se află într-o cameră separată, asigurați-vă că există prize într-un loc facil.

4.jpg (137 KB)

Stabiliți reguli clare

Acesta este probabil cel mai greu lucru de realizat. Dar pentru a vă putea concentra asupra muncii, trebuie să vorbiți cu cei dragi și să stabiliți reguli pe care să le respecte toată lumea. Explicați-le că, chiar dacă sunteți acasă, dvs. lucrați de fapt și trebuie să vă izolați și să vă concentrați pentru a vă putea face treaba.

Distribuiți articolul pe:

Comentarii

Introduceți un comentariu

Nu există încă comentarii pentru acest articol

Transport propriu

livrare la domiciliu

În fiecare lună

adăugam mobilier nou

Livrare convenabilă

la tot sortimentul

Returnare

pâna în 14 zile