TRANSPORT și RIDICARE LA ETAJ GRATIS pentru orice comandă plasată din data de 2.5

Cele mai recente tendințe în materie de mobilier de birou

Alexandra Doskočilová
20.2.2023

Pe măsură ce intrăm în noul an - 2023, tot mai multe companii caută să creeze un mediu de lucru mai confortabil, mai productiv și mai atractiv pentru angajații lor.

Dacă urmează să vă amenajați spațiul de birou, în acest articol am ales câteva dintre cele mai noi tendințe pentru 2023, care vă pot ajuta să proiectați și să vă amenajați biroul într-un mod cu totul nou și mult mai confortabil.

Cele mai recente tendințe în materie de mobilier de birou

Sursă imagine: unsplash.com

Dar, în primul și în primul rând. De ce este important să vă țineți la curent cu noile tendințe în materie de mobilier de birou?

Adevărul este foarte simplu. Prin crearea unui mediu de lucru mai bun și mai confortabil pentru angajații dvs., îmbunătățiți de fapt calitatea muncii lor. Angajații dvs. vor veni cu plăcere la birou, vor lucra cu mai mult entuziasm și vor fi mult mai productivi decât înainte.

Iar pentru a crea un astfel de mediu de lucru trebuie să fiți la curent cu tendințele în amenajarea unui birou contemporan, creativ și modern.

8 tendințe în materie de design interior de birou de luat în considerare în anul 2023

1. Spații deschise pentru lucrul în comun

S-a dovedit că acest fel de amenajare a biroului crește productivitatea angajaților, deoarece aceștia își pot împărtăși ideile cu restul echipei și pot întrerupe monotonia fluxului de lucru.

Cu toate acestea, spre deosebire de spațiile de birouri deschise pe care le cunoaștem înainte de Covid, care implică multe birouri împărțite în cuburi mici, în 2023 va intra „în joc” un nou mod de amenajare. Acesta nu presupune ca angajații să își petreacă întreaga zi de lucru la birou, dimpotrivă.

Tendințele în materie de amenajare a birourilor pentru spațiile de lucru deschise în anul 2023 includ mobilierul confortabil, canapelele și poufurile spre care orice angajat se poate muta în orice moment pentru a lucra mai confortabil.

În plus, mobila de birou se caracterizează prin forme mai elegante, mai soft, curbate, iar scaunele de birou sunt structurate și cuprind persoana care stă în ele, îmbrățișând-o în intimitatea lor emoțională, asigurând angajaților acel confort de care au nevoie la locul de muncă.

brown office.png (1.01 MB)

Sursă imagine: unsplash.com

2. Confort ca acasă

După Covid, angajatorii sunt din ce în ce mai preocupați de sănătatea, confortul și bunăstarea angajaților lor. Acesta este motivul pentru care designerii de interior consideră că, în anul 2023, în domeniul designului și amenajării birourilor se va acorda importanță amenajării spațiului de lucru, acesta fiind transformat într-un spațiu mai apropiat de mediul familial.

Altfel spus, atunci când se proiectează un spațiu de muncă/birou, este important să fie create zone de relaxare pentru ca angajații să se poată relaxa, astfel încât să fie mai productivi pentru restul zilei.

Tendințele în crearea acestor zone de relaxare includ mobilier confortabil și canapele moi pe care să te odihnești, covoare, măsuțe de cafea și o mulțime de plante decorative verzi.

Materialele folosite pentru amenajarea acestor spații sunt în principal naturale, în special lemnul, deoarece acest material creează un sentiment de confort și căldură. Culorile moderne care se recomandă a fi prezente în aceste încăperi sunt verdele, portocaliul și albastrul, deoarece acestea sunt culori cu o conotație pozitivă, care inspiră dinamism și încredere.

Înafara de zonele de relaxare, și zona de luat masa suferă modificări. Această zonă nu mai este doar un loc unde angajații pot mânca ceva rapid, ci un loc unde echipa poate organiza întâlniri informale sau ședințe de informare.

Altfel spus, spațiul de luat masa nu mai este mobilat ascetic. Tendința actuală este de a încorpora în designul acestui spațiu piese de mobilier care pot fi adaptate la diferite utilizări.

working space.png (615 KB)

Sursă imagine: unsplash.com

3. Spații acustice pentru concentrare

Dezavantajul spațiilor deschise de birouri este că acestea pot fi uneori destul de zgomotoase, ceea ce poate crea probleme de concentrare.

Din acest motiv, tot mai mulți designeri de interior recomandă ca, atunci când se proiectează mobilierul de birou, să fie prevăzute și spații acustice speciale în care angajații să poată intra pentru a purta o conversație telefonică sau video în liniște.

Fiecare spațiu acustic de acest tip este prevăzut cu o masă confortabilă sau un birou, scaun de birou și poate fi deschis sau închis.

4. Mobilier modular - cu cât mai multe, cu atât mai bine

Mobilierul modular este, de asemenea, la modă, deoarece permite transformarea rapidă și ușoară a spațiului de birou.

Cu acest tip de design de birou, configurația unui birou poate fi schimbată de mai multe ori, creându-se un spațiu de lucru nou și diferit în funcție de nevoile angajaților. Ceva mai mult, mobilierul de birou modular face posibilă crearea unui mediu în care estetica și funcționalitatea merg mână în mână.

5. Birouri biofilice sau eco-responsabile

Designul biofilic constă în încorporarea naturii în mediul de lucru. Acest lucru înseamnă că materialele naturale ar trebui să fie încorporate în organizarea și amenajarea birourilor. Aici poate fi vorba de materiale precum piatra naturală, marmura, lemnul sau pereți întregi de plante verzi vii.

Bineînțeles, multe companii optează pentru plante verzi decorative în ghivece, care sunt prezente atât în zonele de lucru, cât și în spațiile acustice și zonele de relaxare.

6. Sustenabilitatea este în trend

Una dintre principalele tendințe în materie de mobilier de birou pentru anul 2023 este sustenabilitatea mobilierului de birou și a materialelor utilizate pentru proiectarea și amenajarea spațiului de lucru.

Nu mai este suficient ca scaunele de birou și mobilierul de birou să fie confortabile și moderne. Este mai important ca acestea să fie fabricate din materiale durabile și naturale și să nu fie folosite substanțe chimice dăunătoare în producția lor.

7. Birouri inteligente („deștepte”)

Potrivit designerilor, în anul 2023 se va înregistra o tendință de creștere a interesului pentru folosirea tehnologiei inteligente la locul de muncă și pentru modalitățile de integrare a acesteia.

Acest lucru poate include, dar nu se limitează la următoarele:

  • Iluminat automatizat
  • Controlul temperaturii
  • Controlul calității aerului
  • Conectivitate între diferite dispozitive mobile
  • Controlul nivelurilor de iluminare
  • Controlul luminii naturale
  • Folosirea aparatelor inteligente și a mobilierului de birou

Birourile inteligente pot folosi, de asemenea, senzori și analize de date pentru a colecta informații despre utilizarea și optimizarea spațiului. Scopul creării unor spații de birouri din ce în ce mai inteligente este acela de a crea un mediu de lucru mai plăcut și mai confortabil pentru angajați.

Datorită conectivității tehnologiei, angajații care lucrează în acest tip de birouri, pot obține informații în timp real despre nivelul de lumină, calitatea aerului și temperatura din birou, ceea ce este extrem de util pentru concentrarea și productivitatea lor.

Diferitele instrumente de colaborare și partajare mobilă și prin internet simplifică organizarea programelor și facilitează comunicarea în timpul procesului de lucru.

team working.png (1.65 MB)

Sursă imagine: unsplash.com

8. Birouri flexibile (FLEX OFFICE)

Aceasta este o tendință inovatoare și absolut nouă în materie de mobilier de birou și de organizare a spațiului, care însă câștigă repede în popularitate.

Popularitatea a.z. “birou flexibil” se datorează faptului că angajații nu au un loc de muncă fix și fiecare poate lucra acolo unde se simte cel mai bine. De exemplu, în sala de ședințe, în zona de relaxare, în cafenea etc.

Acest lucru le permite angajaților mult mai multă libertate și autonomie și îi ajută să iasă din rutina zilei de lucru.

Proiectarea unui birou flexibil, sau flex office necesită anumite piese de mobilier specifice acestui tip de spațiu de birou:

  • Mobilier de birou funcțional, ergonomic și modular
  • Birouri și scaune de birou care se pot adapta la orice profil și tip de corp
  • Mobilier modular care se transformă în funcție de nevoile angajatului etc.

De asemenea, este o idee bună să se asigure prize de curent la îndemână, suficiente porturi USB și locuri pentru amplasarea obiectelor personale ale angajaților care preferă să lucreze în diferite locuri din birou.

working.png (1.51 MB)

Sursă imagine: unsplash.com

Un gând la final

După cum puteți vedea, locul de muncă se schimbă, la fel ca și modalitățile de proiectare și amenajare a spațiilor de birouri.

Altfel spus, zilele birourilor înguste, gri și incomode au apus, iar locul lor au fost „acaparat” de spații de lucru flexibile și mobilier de birou cu un design mai apropiat de mobilierul pe care îl folosim acasă.

În acest rând de gânduri, dacă plănuiți un nou design pentru biroul dvs., nu ar fi o idee rea să urmați tendințele în materie de mobilier de birou pe care tocmai le-am prezentat mai sus. Astfel, veți crea o atmosferă mult mai plăcută și mai confortabilă pentru angajați, care vor veni la lucru cu nerăbdare.

Distribuiți articolul pe:

Comentarii

Introduceți un comentariu

Nu există încă comentarii pentru acest articol

Transport propriu

livrare la domiciliu

În fiecare lună

adăugam mobilier nou

Livrare convenabilă

la tot sortimentul

Returnare

pâna în 14 zile